Förslag till att vi med ett intresse av Mozilla Sweden och öppen källkod ses på Lördag runt 13 vid Fern och Fika I Stockholm

Hejsan så här kommer ett förslag till alla er som har ett intresse och kunskap om den öppna webben samt Mozillas produkter att samlas och ses en stund på Lördagen den 15 Januari till ett möte i centrala Stockholm för att under några timmar dels diskutera de ansträngningar som vi tidigare gjort inom ramen för Mozilla Sweden samt diskutera vidare vad för arbete vi kan och bör prioritera under 2022.

Tips - Ta med gärna med er funktionsduglig dator med wifi kapacitet.
Oliver kommer att ha med sig papper och penna för att kunna föra anteckningar.

Det är kanske inte med tanke på nuvarande omständigheter inte realtsikt att att vi har för höga förväntingar på träffen utan att vi mer kanske ser träffen som ett tillfälle att ses för att kynta vissa sociala band.
Hoppas vi ses.

Adress. Långholmsgatan 11 Horntulls-området Stockholm.

Kanske dyker upp om jag frisknar till helgen, är just nu förkyld, ont i halsen och har huvudvärk (och vill inte gå ut sjuk och smitta ner folk i dessa Coronatider får se om jag frisknar till tills Lördag men vågar inte lova något)

@akenyg har tackat nej helt pga Corona läget

Ah just det vi får se vilken bedömning folk gör på Lördag. Med det vore kul om du friskande till och kände dig manad att komma för jag tror vi skulle kunna ha intressanta och givande diskussioner. Luna.

Dyker inte upp, känner mig för hängig och vill vila denna helgen

Kan ev komma men kommer isf fixa med annat fram till 14:00. Vore kul att hinna prata lite Mozilla Sweden i person och knyta sociala band. Kan du @oliver_propst tagga detta med #community-portal:mozilla-sweden för just nu syns det inte i Sweden-kategorin. :slight_smile:

Hej @mattias kul att höra från dig.

Visst det vore verkligen trevligt om du hade möjlighet att kika förbi.
Jag tror nog inte att det är något större problem att du inte har möjlighet att komma till Fern och Fika fören ca 14.00. Om inte annat så kanske vi preliminärt kan ändra tiden för träffen från 13.00 till ca 13.45 istället…

Skulle verkligen kännas kul och uppmuntrade att träffas för att diskutera saker relaterade till Mozilla Sweden (något som jag tror skulle kunna vara mycket uppbyggligt och en bra konstruktiv aktivitet minst sagt).

@oliver_propst Detsamma!
Javisst! Okej. Om jag kan komma kanske jag är där innan annars är jag nog där 14:30.
Som jag ser det är det vissa grundläggande saker som att tydliggöra webbsidan, forum och chatt.

@mattias som jag ser det är det vissa grundläggande saker som att tydliggöra webbsidan, forum och chatt.

Jo visst jag håller med. Med sagt är det ju såna saker som vi kan diskutera vid träffen så det vore ju som sagt kul om du hade möjlighet att vara med en stund.

1 Like